مقالاتمقالات اقتصادی

افزایش ثروت سالمندان کانادایی سالمندان کانادایی ثروتمندترازهمیشه

موضوع فقر در اواخر عمر یکی از مسایلی است که به طور گسترده در جوامع مختلف بررسی شده است. این موضوع به ویژه در کشورهایی مانند کانادا، جایی که نسل‌ جوان نیز با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آمارها و داده‌های اخیر از مرکز آمار کانادا نشان می‌دهند که تنها شش درصد از افراد بالای ۶۵ سال در این کشور به عنوان افراد با درآمد کم شناخته شده‌اند، در حالی که این عدد برای افراد بزرگسال ۱۱.۱ درصد است. با توجه به اینکه این نسل از جامعه تجربه‌ها و دانش بی‌نظیری دارند، اهمیت توجه به وضعیت مالی و اقتصادی آن‌ها بیش از پیش مشهود است. ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب برای حمایت از افراد سالمند و بزرگسالان، به عنوان یک قشر مهم از جامعه، می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها و کاهش نرخ فقر در این دوران از زندگی کمک کند. این مساله نشان‌دهنده اهمیت اجتماعی و انسانی این موضوع است و نیازمند توجه و اقدامات جدی از سوی اجتماع و دولت می‌باشد.

در جامعه‌های مدرن، مسایل مرتبط با وضعیت اقتصادی سالمندان و بزرگسالان به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی مطرح است. در این زمان و سن از زندگی، افراد معمولا به دنبال پشتیبانی مالی و اجتماعی بیشتری هستند تا بتوانند با امنیت و راحتی به سر برند. با پیشرفت بنیادین در سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی، کشورهایی مانند کانادا نیز تاکنون تلاش‌های چشمگیری برای ارتقای وضعیت سالمندان خود انجام داده‌اند. در کانادا، سیستم تخفیف‌ها و پشتیبانی‌های مالی برای سالمندان به منظور افزایش سطح رفاه و بهبود شرایط زندگی این گروه از جامعه وجود دارد. یکی از تخفیفات مهمی که برای سالمندان در کانادا ارائه می‌شود، تخفیفات بازنشستگی ملی است. این تخفیفات از دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز شده و تاکنون وجود داشته و هر سال  نیز بیشتر و متنوع تر شده است. یکی از تخفیفات مهم برای سالمندان در کانادا، پرداخت‌های تضمینی درآمد است. این پرداخت‌ها به منظور کمک به سالمندان با درآمد کم و تامین زندگی آغاز شده‌اند. این اقدامات هدفمند، به سالمندان کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند و از وضعیت مالی مطلوب‌تری برخوردار شوند. یکی از ابعاد مهم مورد مطالعه در ارتباط با سالمندان در کانادا، تنوع دارایی های مالی و سرمایه‌های آن‌هاست. برخی از سالمندان در این کشور دارای ثروت و دارایی‌های بسیار زیادی هستند که می‌تواند به آن‌ها امکانات زندگی لوکس و فراوانی ارائه کند.

ایوانز، متخصص ارتباطات بازاریابی می گوید: واقعیت این است که برخی از سالمندان در وضعیت مالی بهتری نسبت به افراد جوان تر هستند. به عنوان نمونه در حال حاضر برای خانواده ای که حدود 100000 دلار در سال درآمد دارد، یک خانه دو خوابه به منزله صرف 10 برابر درآمد سالانه آنهاست. اما این هزینه ها برای سالمندان در کشور کانادا مطرح نیست. با توجه به تلاش‌ها و تخفیفات متعددی که برای سالمندان در کانادا وجود دارد، این کشور از یکی از پیشتازان در ارائه حمایت‌ها و امکانات مالی برای این گروه از جامعه به شمار می‌رود. این تدابیر نه تنها به بهبود شرایط زندگی سالمندان کمک می‌کنند بلکه نقش مهمی در کاهش نرخ فقر و افزایش کیفیت زندگی این افراد ایفا می‌کنند.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید