اخباراخبار کانادا

افت شدید فروش کاندومینیوم تورنتو به پایین ترین حد در 27 سال اخیر! 

مطالعه جدید Urbanation Inc. نشان داد منطقه GTHA (کلانشهر تورنتو و همیلتون)، شاهد کاهش خرید و فروش کاندومینیوم و رسیدن به پایین ترین حد در 27 سال اخیر بود. 

موسسه مورد اشاره نتایج نظرسنجی بازار کاندو در سه ماهه دوم 2024 را 18  جولای منتشر کرد. 

بازار کاندومینیوم نوساز در GTHA تنها 1688 فروش را ثبت کرد که 66 درصد از سال گذشته و 70 درصد از میانگین 20 ساله کمتر بود. 

آمار فروش کاندوهای جدید در نیمه اول سال  تنها به 3159 واحد رسید که 57 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت و 72 درصد کمتر از میانگین 10 ساله بود. 

کاهش فروش در سه ماهه دوم، کل موجودی واحدهای فروخته نشده را به رکورد 25893 دستگاه رساند، سطحی که تقریبا 10000 واحد بالاتر از میانگین 10 ساله و 20 ساله بود.

Urbanation  در عین حال اعلام کرد میانگین قیمت درخواستی واحدهای فروخته نشده تنها 2.6 درصد در سال گذشته و تنها 4.5 درصد طی دو سال گذشته کاهش داشت. در گزارش این شرکت آمده است: با توجه به اینکه قیمت آپارتمان ‌ها همچنان در بالاترین حد قرار دارد، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند و در انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره می باشند. 

ادامه تضعیف بازار کاندومینیوم در سه ماهه دوم سال 2024 احتمال باعث توقف تعداد بیشتری از پروژه هایی خواهد شد که قرار بود امسال راه اندازی شوند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید