علم و دانش

آیا هوش مصنوعی META زن ستیز است؟ 

چت ربات جدید هوش مصنوعی متا، متعلق به مارک زاکربرگ، در بریتانیا شروع به کار کرد و به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات و حتی ایجاد تصاویر جعلی را داد. اما اولین تجربیات با ربات هوش مصنوعی نشان داد این فناوری می تواند تعصب جنسیتی عمیق داشته باشد.

وقتی از Meta AI 10 چند عکس، از جمله تصویر یک مدیر و یک پزشک درخواست شد، این چت ربات پزشکان، مدیران عامل، سیاستمداران، فیزیکدان ها، رهبران و فوتبالیست ها را به عنوان مرد به تصویر کشید. در عوض، پرستاران، رسپشنیست ها و آرایشگران به عنوان زن نشان داده شدند که با کلیشه های جنسیتی موجود در ارتباط با این مشاغل مطابقت دارند. 

تحقیقات نشان داد هوش مصنوعی متا همان باور اشتباهی را دارد که در میان افراد جامعه از جمله کودکان دبستانی رایج است. اینکه پزشکان مرد و پرستاران زن هستند!

ابزار جدید متا که رقیب  ChatGPT و  Google Geminiاست، در فیس بوک، مسنجر و اینستاگرام و در یک صفحه وب اختصاصی به نام meta.ai در دسترس است.

به جز تولید تصویر، چت بات هوشمند متا را می توان برای هرچیزی استفاده کرد. می ‌توانید بخواهید به شما ایده ‌های غذا برای مهمانی شام گیاه‌ خواری بدهد.  اگر به Meta AI بگویید دقیقاً چه چیزی در یخچال شما وجود دارد، ایده هایی برای وعده های غذایی به شما پیشنهاد می کند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید