اخباراخبار کانادا

آمریکا قصد تحریم کانادا در اعتراض به قانون اولویت زبان فرانسه در کبک را داشت

طبق گزارش CBC مقامات دولت آمریکا پشت درهای بسته درباره امکان اعمال تحریم‌ های تجاری علیه کانادا به دلیل قانون بحث‌ برانگیز اولویت زبان فرانسه در کبک بحث کرده‌ اند.

اسناد به دست آمده توسط خبرگزاری تحت قانون آزادی دسترسی به اطلاعات همچنین نشان می دهد که دولت آمریکا درباره این موضوع که اجرای لایحه 96 می تواند منجر به ارسال کمتر محصولات آمریکایی به کانادا – نه فقط به کبک – شود، صحبت کرده اند.

بر اساس این اسناد، مقامات دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) در مورد اینکه آیا این قانون – شامل مواردی مانند علائم تجاری و برچسب روی محصولات – با توافقات تجاری بین کانادا و ایالات متحده مغایرت دارد یا خیر، بحث کرده اند.

اما این اسناد که دوره زمانی نوامبر 2022 تا اواخر ژانویه 2024 را در بر می گیرد، نشان نمی دهد که آیا مقامات آمریکایی در مورد تحریم های تجاری علیه کانادا به نتیجه رسیده اند یا خیر. 

دولت کانادا می گوید از نگرانی های ذینفعان خود در مورد اصلاحات منشور زبان فرانسه (لایحه 96) آگاه است و این نگرانی ها را با دولت استانی کبک در میان گذاشته است. 

لایحه 96، بر اولویت زبان فرانسه در کبک را تاکید می کند. تعدادی از مصوبات مرتبط، از جمله موارد مربوط به علائم تجاری روی محصولات قرار است در جون 2025 اجرایی شود. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید